donderdag 12 oktober 2017

Sjaal en muts...

Dag allemaal,

Vandaag wil ik jullie deze leuke muts en sjaal laten zien, die ik gehaakt heb voor mijn dochter Willemijn van 7.  Toen ik pas bij het Koperdraadje te Alblasserdam was werd ik geïnspireerd door de eigenaresse van de winkel, ze had een prachtige sjaal en muts gebreid voor haar kleindochter in deze kleuren. Ik vond het mooi, het sobere grijs, met het neon kleurige oranje/roze. 

Dus gelijk wol meegenomen en aan de slag gegaan. Ik kan helaas niet breien, dus ik heb het gehaakt. Dit keer met een tunische haaknaald nr 10.  Het haakte heerlijk weg. Het is een heerlijke warme , dikke sjaal en muts geworden. Een tunische haaksteek is toch compacter en dikker dan een gewone haaksteek. 


De sjaal en muts staan super leuk bij haar donkerblauwe winterjas. De oranje pompom is nog extra opvallend op haar muts. Zeker als we straks naar school fietsen en het is schemerig. De Neon kleur valt goed op!


De muts heb ik niet rond gehaakt, maar gewoon een rechte lap van 54 cm en 25 cm hoog. Daarna aan elkaar gezet en de naad afgewerkt met een kruissteek ter versiering.
Aan de onderzijde nog een randje gehaakt met acryl.


Wat doen we aan het eind van de sjaal? Franjes, pompoms? Tot ik dit leuke randje op internet tegen kwam. Sliertjes met een gehaakt balletje eraan. Lekker speels.


Maar nu eerst gaan genieten van een heerlijk herfstvakantie en prachtig nazomer weer! Laat de winter nog maar even wegblijven.

Lieve groet, Anke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.