zaterdag 28 oktober 2017

Vestje

Dag allemaal,

Pas had ik jullie verteld, dat ik met een vestje bezig was. En ja hij is klaar. Hij past mooi en ik ben er super blij mee. Het is mijn eerste gehaakte kledingstuk, dus dat was best wel spannend.

Ik heb hem gehaakt op haaknaald 3,5 met Amore 160 van Borgo de Pazzi. Ik vind dit een super mooie draad, hij haakt zo mooi glad op en je hoeft niet te blokken. Alles is zo mooi en glad en in model, als je klaar bent.

Het patroon is van scheepjes en vind je hier: http://www.scheepjes.com/nl/patronen/vrouwen/vest-van-stone-washed-826/ Dit patroon ging tot maat 44/46 en dat heb ik nodig, want een patroon aanpassen, durfde ik nog niet aan.
Ik vond het wel een beperkt patroon, niet was alles even duidelijk en er waren eigenlijk geen foto's bij, om te kijken hoe iets moest. Maar gelukkig ben ik er wel uitgekomen.

Ik had een heel netjes donkerblauw jurkje gekocht en daarop gemaakt. Eerst wilde ik hem in 1 kleur doen, maar ik had nog restjes donkerblauw, okergeel en wit van een sjaal over, dat ik daar vierkantjes meegemaakt heb. Het geeft een net wat speelser effect.




Lieve groet, Anke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.