donderdag 16 november 2017

Ijskristallen...

Goedemorgen allemaal,

Bij Joy!Crafts hebben ze een  lijm en wel de hard sealer... Dit is lijm speciaal om textiel of garen  hard te krijgen, maar ook watervast.  Natuurlijk wilde ik daar wel mee aan de slag gaan en combineren met textiel of garen. Ik haak graag, dus het lijk met leuk om het te combineren met wat gehaakt. Toen ik de ijskristallen zag , wist ik gelijk, dat ik de hard sealer hiervoor kon gebruiken.

Ik had bij het Koperdraadje het leuke boekje Sneeuwvolkjes haken van Caitlin Sainio gekocht en ging met diverse glitterdraadjes van rico en durable aan de slag.  Wat zijn ze leuk om te haken en je hebt heel snel resultaat... Toen ik ze gehaakt had, waren het echt gefrommelde ijskristallen. Ik heb ze op een bordje gelegd en ingesmeerd met hardsealer. Toen met een sateprikker in model getrokken en laten drogen. Na een drie uurtjes een keertje omgedraaid. En na 24 uur had ik prachtige ijskristallen. Keihard, mooi in model, geen lijmresten, want het droogt transparant op.
Op deze blog een kleine beschrijving van het gebruik van hardsealer bij onderzetters: http://crochetofjoy.blogspot.nl/2017/05/onderzetters.html



Ze zijn leuk als onderzetter op je tafel, maar ook leuk als hangers aan je kast.


Hardsealer 6500/0219, te koop bij het Koperdraadje.



Toen ik ze bij Lia van het Koperdraadje liet zien, was ze heel erg enthousiast en hebben we gelijk een workshop gepland. 12 enthousiaste dames kwamen gisterenochtend ijskristallen haken. Ze kregen het boekje, wat lijm en  diverse soorten garen voor 5 ijskristallen.  Wat zijn ze allemaal gespannen bezig!
Aan het eind van de ochtend had iedereen wel een aantal ijskristallen gehaakt.




Ze zijn ook super leuk voor een kerst of nieuwjaarskaart, ik heb deze met hardsealer behandeld en nat op de kaart gelegd, kan hij gelijk op de kaart plakken.



Heb je nu ook zin een workshop ijskristallen haken, vrijdagochtend 1 december doen we hem nog een keer bij het Koperdraadje te Alblasserdam. Dus geef je snel op...

Lieve groet Anke

2 opmerkingen:

  1. Mooie ijskristallen. Dar kun je zoveel leuke dingen mee doen. Naai ze bijvoorbeeld op een kussen voor de kerst. De workshop ziet er gezellig uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ze zijn echt heel leuk, ik zat zelf ook te denken, aan verschillende grote en soorten en dan een kleedje op tafel, maar een kussen is ook een leuk idee!

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.